Met behulp van de voetbalplaatjes kunnen we in een sterk
vereenvoudigde situatie zien hoe de ‘Computer Coach’ te werk gaat. Op
ieder spelersplaatje staan twee cijfers. Het bovenste cijfer is een soort
‘rapportcijfer’ voor de aanvallende kwaliteiten van de speler, het onderste
voor zijn verdedigende kwaliteiten. In het plaatje heeft speler A bijvoorbeeld
voor aanvallende kwaliteiten het cijfer 5 en voor verdedigende kwaliteiten
een 8.
We gaan uit van een minivoetbalteam: een keeper K en vier andere
spelers A, B, C en D. De keeper heeft een vaste plaats en daarom laten
we hem verder buiten beschouwing. Van de andere vier spelers worden er
twee opgesteld in de aanval en twee in de verdediging. In het plaatje zie je
hiervan een voorbeeld.
Voetbalplaatjes
aanval | |
verdediging |
Onderzoek wat de beste opstelling is. Licht je antwoord toe.
Bij deze vraag worden één of meerdere bijlagen gebruikt.
Bijlage: Overzicht formules