Om het beoogde resultaat te bereiken overweegt de vestigingsdirecteur van Utrecht de
volgende maatregelen te nemen:
a Verhoging van het lesgeld met 15% voor alle opleidingen. Tegelijkertijd zal een
promotiecampagne gestart worden die bestaat uit het plaatsen van een aantal
advertenties in de regionale bladen en het organiseren van voorlichtingsavonden. De
advertenties zijn gericht op het vergroten van de naamsbekendheid van Carrière B.V. in
Utrecht. De kosten van deze promotiecampagne zijn € 2.000,-. De vestigingsdirecteur
van Utrecht gaat ervan uit dat door de prijsverhoging het aantal cursisten bij elke
opleiding van zijn instituut met 10% zal dalen, waarbij het aantal cursisten per
opleiding naar beneden dient te worden afgerond.
b Indien de bijdrage die een opleiding levert aan de dekking van de totale constante
kosten van de vestiging negatief is, zal deze opleiding niet meer aangeboden worden.
c De vestigingsdirecteur van Utrecht zal met ingang van het boekjaar 2001/2002 beloond
worden met een vast bruto jaarloon van € 17.000,- en een omzetprovisie van 2% van de
cursusgelden.
Van welk marketinginstrument is sprake bij het organiseren van voorlichtingsavonden?
Bij deze vraag worden één of meerdere bijlagen gebruikt.
Bijlage: Overzicht van opleidingen