Background image

terug

Vraag 8

Om het beoogde resultaat te bereiken overweegt de vestigingsdirecteur van Utrecht de volgende maatregelen te nemen:

a Verhoging van het lesgeld met 15% voor alle opleidingen. Tegelijkertijd zal een promotiecampagne gestart worden die bestaat uit het plaatsen van een aantal advertenties in de regionale bladen en het organiseren van voorlichtingsavonden. De advertenties zijn gericht op het vergroten van de naamsbekendheid van Carrière B.V. in Utrecht. De kosten van deze promotiecampagne zijn € 2.000,-. De vestigingsdirecteur van Utrecht gaat ervan uit dat door de prijsverhoging het aantal cursisten bij elke opleiding van zijn instituut met 10% zal dalen, waarbij het aantal cursisten per opleiding naar beneden dient te worden afgerond.
b Indien de bijdrage die een opleiding levert aan de dekking van de totale constante kosten van de vestiging negatief is, zal deze opleiding niet meer aangeboden worden.
c De vestigingsdirecteur van Utrecht zal met ingang van het boekjaar 2001/2002 beloond worden met een vast bruto jaarloon van € 17.000,- en een omzetprovisie van 2% van de cursusgelden.

Van welk marketinginstrument is sprake bij het organiseren van voorlichtingsavonden?

terug

Bijlage(n)