Background image

terug

Vraag 35

In de kabinetsnotitie ‘Met het oog op morgen’ staat dat er geen reclame zal worden uitgezonden rond kinderprogramma’s. Kennelijk is het kabinet van mening dat kinderen sterker door reclame worden beïnvloed dan volwassenen.
Tekst "Dikke kinderen lijken gevoeliger voor reclameboodschappen" stelt dat het effect van reclame op kinderen in de leeftijd van 10-12 jaar verschillend kan uitpakken.
Lees tekst "Dikke kinderen lijken gevoeliger voor reclameboodschappen".
Volgens tekst "Dikke kinderen lijken gevoeliger voor reclameboodschappen" lijkt het er op dat dikke kinderen in sterkere mate worden beïnvloed door reclameboodschappen dan niet-dikke kinderen. Het is echter lastig daar harde uitspraken over te doen. Dit komt volgens de onderzoekster, Karen van Reenen, doordat naar verhouding kleine aantallen kinderen de enquête hebben ingevuld (regels 24-25).
Geef een andere reden waarom op basis van de in tekst "Dikke kinderen lijken gevoeliger voor reclameboodschappen" gepresenteerde enquête het lastig is harde uitspraken te doen. Ga in je antwoord uit van een gegeven uit tekst "Dikke kinderen lijken gevoeliger voor reclameboodschappen".