Background image

terug

Reclamekunstjes: de mening van Moniek Buijzen

Reclamekunstjes: de mening van Moniek Buijzen

 Reclame heeft wel degelijk invloed op    Hierdoor hebben ze nog niet de
 kinderen. Het brengt ze op ideeën en kritische en soms sceptische houding
 creëert voorkeuren voor de geadverteerde die wij hebben om reclame te kunnen
 producten. Dat zegt Moniek25 verwerken en reclametechnieken te
5 Buijzen, universitair docent doorzien.”
 communicatiewetenschap aan de Negatieve effecten
 Universiteit van Amsterdam. Reclame kan bijdragen aan de ontwikkeling
 Jong geleerd, oud gedaan van een kind tot consument,
 Jonge kinderen zijn over het algemeen30 zullen optimisten zeggen. Maar
10 gevoeliger voor reclame dan Buijzen weet dat er ook minder gewenste
 adolescenten en volwassenen, weet bijwerkingen zijn. “Wij hebben
 Buijzen. “Dit komt doordat ze nog niet gemerkt dat kinderen die meer naar
 goed doorhebben wat reclame is en reclame kijken vaker een materialis
 waar het voor bedoeld is. Tot een jaar35 tische levenshouding hebben (meer
15 of 4 hebben kinderen moeite onderscheid waarde hechten aan geld en producten),
 te zien tussen reclames en vaker een conflict hebben met
 programma’s, en tot een jaar of 7-8 hun ouders (omdat ze door reclame
 zijn ze niet volledig in staat de intentie vaker om producten gaan vragen en
 van de adverteerder te doorzien,40 ouders ze natuurlijk niet altijd hun zin
20 begrijpen ze nog niet helemaal dat geven). (...)
 reclame bedoeld is om iets te verkopen.

bron: www.teleac.nl van 27 december 2007