Background image

terug

Vraag 4

Hieronder staan enkele alinea's uit een artikel over de concurrentie op de internationale biermarkt. Dit artikel werd geplaatst in het tijdschrift „Management Team”.

  • De Mexicaanse brouwer Corona heeft Heineken van de eerste plaats op de Amerikaanse markt voor exportbieren verdreven.Toch blijft Heineken wereldwijd een van de belangrijkste aanbieders.
  • In Mexico, het land van herkomst, is Corona vanwege zijn lage prijsstelling een typisch arbeidersbier. In Amerika, waar Corona de import en distributie zelf verzorgt, staat het naast Heineken in het schap van de luxe bieren. De prijs van Carona is weliswaar lager dan die van Heineken, maar toch aanzienlijk hoger dan van Amerika's populairste merk: wereldleider Budweiser.
  • In Nederland zelf heeft Heineken minder prestige, maar dat komt gewoon door de omvang van de thuismarkt. Heineken is in Nederland absoluut marktleider en dat maakt het onmogelijk om te verkondigen dat je een exclusief bier produceert.
Uit bovenstaande tekst blijkt dat imago en prestige belangrijke productkenmerken zijn van exportbieren.

Noem twee passages uit bovenstaande tekst waaruit blijkt dat imago en prestige belangrijke productkenmerken zijn van exportbieren.