Background image

terug

Vraag 8

Herbert van Bommel is eigenaar van de zelfstandige drogisterij Havanbe. Hij is niet aangesloten bij een drogisterijketen zoals Etos of DA. Herbert is al enige tijd bezig zich te oriënteren op de markt van vitaminen, mineralen en voedingssupplementen (de VMS-markt). Over deze VMS-markt vond hij het in bijlage "Artikel VMS-markt" opgenomen krantenartikel.
De in het krantenartikel geschetste ontwikkeling was voor Herbert van Bommel aanleiding om te onderzoeken of het ook voor drogisterij Havanbe zinvol is om vanaf 2002 VMS-producten in haar assortiment op te nemen. Daartoe heeft Herbert van Bommel door middel van een enquête onderzocht of binnen zijn klantenbestand voldoende afzetmogelijkheden voor VMS-producten zijn.
Bij het opstellen van de enquête heeft Herbert van Bommel hulp gekregen van Numico, een belangrijke leverancier van VMS-producten. Numico wees Herbert van Bommel erop dat de consumentenaankopen van VMS-producten sterk leeftijdsafhankelijk zijn. Numico adviseerde Herbert van Bommel om geen eigen merk voor VMS-producten te gaan voeren maar uitsluitend A-merken in zijn assortiment op te nemen.

Noem de andere vier fasen van de productlevenscyclus en plaats de vijf fasen in de juiste chronologische (tijds-)volgorde.

terug

Bijlage(n)

Bij deze vraag worden één of meerdere bijlagen gebruikt.

Bijlage: Artikel VMS-markt
Bijlage: Koopbereidheid
Bijlage: Opnemen van VMS-producten