De marketingdeskundigen van de filmindustrie gaan ervan uit dat alle jongeren
van 12 tot en met 18 jaar in elke cultuur dezelfde behoeften hebben. Daardoor
kunnen zij in de hele wereld dezelfde marketing toepassen.
→ Geef aan welke woorden er in onderstaande zinnen bij
(1), (2), (3) en (4) moeten worden ingevuld. Kies uit de volgende begrippen:
consumeren, vaste lasten, incidentele uitgaven, de bestedingen, grotere
afzetmarkt, bijbaantjes, vrij besteedbaar zakgeld.
Doe het zo: Neem de getallen 1, 2, 3 en 4 over op je antwoordblad. Vul bij de
getallen de juiste woorden in.
Kinderen en jongeren hebben grote invloed op …(1)… van hun ouders. Zelf
beschikken de jongeren over vrij besteedbaar zakgeld, omdat zij geen …(2)…
hebben. Bovendien hebben zij vanaf hun 15e jaar vaak een bijbaantje. Kinderen
zijn makkelijk te beïnvloeden. Als bedrijven kinderen al jong leren …(3)…, dan
hebben bedrijven een …(4)… .