terug
Vraag 46
Doelgroepen
Makers van tv-reclame onderscheiden een aantal doelgroepen.
Enkele voorbeelden hiervan zijn:
- boodschappers: dit zijn vooral (huis)vrouwen die de dagelijkse
boodschappen doen.
- mannen: uit onderzoek blijkt dat zij vooral de bierdrinkers zijn en de
beslissingen nemen over financiële producten.
- welgestelden: de wat oudere mensen met een goed inkomen. Ze gaan vaak
op vakantie.
- kinderen: proberen ouders over te halen speelgoed en aanverwante
artikelen te kopen.
- jongeren.
|
Gebruik de bron "Reclameblokken".
Op de nieuwe internetsite: www.ikleendusikbesta.nl worden leningen
aangeboden. De aanbieder wil reclame maken op de tv voor de zeer voordelige
persoonlijke lening. Die reclame moet worden uitgezonden op de zondagavond
op Nederland 1. De aanbieder twijfelt over het reclameblok waarin het spotje
uitgezonden moet worden. Programma’s met de hoogste kijkcijfers genieten zijn
voorkeur.
Welk reclameblok, voor of na het programma, is het meest geschikt om de
reclame voor de persoonlijke lening uit te zenden? Geef hiervoor een
verklaring.