Background image

terug

Vraag 46

Doelgroepen

Makers van tv-reclame onderscheiden een aantal doelgroepen. Enkele voorbeelden hiervan zijn:
  1. boodschappers: dit zijn vooral (huis)vrouwen die de dagelijkse boodschappen doen.
  2. mannen: uit onderzoek blijkt dat zij vooral de bierdrinkers zijn en de beslissingen nemen over financiële producten.
  3. welgestelden: de wat oudere mensen met een goed inkomen. Ze gaan vaak op vakantie.
  4. kinderen: proberen ouders over te halen speelgoed en aanverwante artikelen te kopen.
  5. jongeren.

Gebruik de bron "Reclameblokken".
Op de nieuwe internetsite: www.ikleendusikbesta.nl worden leningen aangeboden. De aanbieder wil reclame maken op de tv voor de zeer voordelige persoonlijke lening. Die reclame moet worden uitgezonden op de zondagavond op Nederland 1. De aanbieder twijfelt over het reclameblok waarin het spotje uitgezonden moet worden. Programma’s met de hoogste kijkcijfers genieten zijn voorkeur.
Welk reclameblok, voor of na het programma, is het meest geschikt om de reclame voor de persoonlijke lening uit te zenden? Geef hiervoor een verklaring.

terug

Bijlage(n)

Bij deze vraag worden één of meerdere bijlagen gebruikt.

Bijlage: Reclameblokken